A fost o noapte agitată.

Pe lângă alarma de la radar care a sunat de câteva ori, hidrogeneratorul pe care l-am lăsat în apă  să-mi încarce bateriile a vuit toată noaptea, iar după ce mă trezea alarma de la radar adormeam greu din cauza zgomotului și cum adormeam puțin, iar suna alarma.

Vuietul hidrogeneratorului cred ca are și un avantaj, trezește balenele și reduce riscul de coliziune cu ele.

Spre dimineață am oprit radarul și am reușit să dorm câteva ore bune.

De cum m-am trezit am avut o surpriză neplăcută.

Bateriile  au ajuns la 50%,  foarte grav, fără curent electric nu pot continua proiectul.

Măsor curentul din baterii de la convertoarele de la hidrogeneratoare. Am descoperit că dacă schimb hidrogeneratorul  de la un convertor la celălalt merge bine o perioadă apoi începe să vuiască.

Atunci  fac rocada și schimb din nou la cel odihnit. Toată dimineața  mă joc de-a comutatorul.

Am noroc că azi este soare și încarcă și panourile solare.

12:10 h.

24* 55’524”N.  017*44’568”W

Curs 208* viteza 7,3/ 8 noduri

Vântul din nord est la 18/22 noduri. Oceanul agitat.

13:30h Abia la ora asta reușesc să-mi pregătesc micul dejun.

Apoi pun problema pe grupul care mă monitorizează și ăa ajută tehnic în problemele pe care nu le pot rezolva singur.

Pană se documentează Marian, Mircea și Liviu, specialiști în probleme electronice și electrice.( au acces la internet să se informeze), eu vreau să economisesc ceva amperi și stau patru ore la cârmă.

Dar tot a scăzut capacitatea bateriilor la 48%  încep să-mi pun problema dacă ceasul care monitorizează bateriile merge bine.

19:00 h. Pentru cină îmi pregătesc o mâncare de cartofi. Să folosesc legumele proaspete și în special morcovii care au început să se strice. După cină îmi pun un pahar de rachiu să mă optimizez.

 După al doilea parca este mai bine și găsesc soluții la probleme sau am impresia. J

Avem discuții pe grup până târziu. Băieții s-au interesat și sau documentat.

Mâine la treaba.

 21:00 h. Cu mare părere de rău să nu spun altfel, și cât am blestemat, pornesc motorul.

Mai mult decat o situație idioată nici nu se poate. Să am vânt atât de bun și să fiu nevoit să pornesc motorul.

 Dar mai bine sa consum câțiva zeci de litri de motorină decât să stric bateriile care au costat o căruță de bani.

Accelerez motorul fără să-l cuplez la elice  ca să consume cât mai puțin și doar ca cele doua alternatoare să încarce bateriile.

Mă culc mai mult decât supărat .