Din nou o noapte liniștită, cu putine vapoare.

Ultimul a trecut la ora 2 am, avea un curs spre Europa. Am așteptat să  se depărteze să pun din nou alarma. Bineînțeles că nu trece foarte repede și trebuie să aștept. Stau și moțăi cu ochii priponiți pe plotter doar doar se depărtează să pot pune alarma și să mă culc, iar dacă sunt foarte obosit parca sta pe loc. Dar cel mai nasol se întîmplă când traversează prin față și avem aproximativ același drum. Atunci chiar că-mi sare somnul. Și tot așteptând să treacă vaporul. Uitându-mă pe hartă văd că am pe direcția mea de mers ceva mai în dreapta o pată albastră. Măresc harta și văd câteva mici insulițe la 60 mile distanță de mine. Hopa …noroc cu vaporul căci pe modul wind era de-ajuns să se schimbe puțin direcția vântului și vizitam una din insule.

Am schimbat pilotul pe modul automat care merge după  un unghi dat și totodată am schimbat cu câteva grade direcția de mers. M-am culcat liniștit știind ca mai am pana la la insulițe.

Ma uit la ceas și surpriza …este ora 9:30. Am dormit foarte bine, vântul a fost constant la 18/20 noduri și cu alura de mare largă Wamm este în largul lui, zici că plutești pe deasupra valurilor, dar merge și repede căci … în travers tribord la 20 mile văd Selvagem Island. La mustață le-am ratat.

Oricum scrie pe hartă că sunt “natural parks and reserves” și cred că se pot vizita doar cu aprobare. Așa că-mi continui drumul mai departe.

În față am insulele Canare, echipa tehnica care monitorizează vremea, Marian Mihailescu și Liviu Chiric îmi spun că cea mai bună opțiune este să trec printre insula Tenerife și Gran Canaria, acolo fiind vânt. La vest de ele pe unde aveam de gând sa trec este calm. Problema este ca ajung noaptea și va fi o noapte albă. Dar mai bine o noapte albă decât o noapte fără vant.

Ora 12:
29* 42’200” N 15*48’800”W
Am parcurs 163 mile. Schimb și cursul pe 185* spre canalul dintre insula Tenerife și Gran Canaria, dar lucrurile nu sunt așa simple. Am mult cunoscutul vânt pe care toată lunea îl știe “vant din pupa” și cât de ușor este să-i urezi unui navigator “vânt din pupa” mai ales dacă nu știi cum este.

Pentru aceasta aliură trebuie schimbate velele. Randa pe un bord și focul pe celălalt bord. Dar din păcate focul nu vrea sa stea el așa căci are legat doar o școtă nu ca randa care stă întinsa pe ghiu.

Așa că focul trebuie tangonat, iar la Wamm tangonul are 6 metri lungime pe care trebuie să-l manevrezi singur. Aici să vezi echilibristică cu tangonul în brațe și cu barca ce se mișcă continuu. Dar cu răbdare și încurcat în tot felul se școte am reușit să-l pun și să aduc și focul tangonat.

A doua mare plăcere să navighezi cu vânt din pupa este însăși aliura. Barca merge ca o rață legănându-se când pe un bord când pe altul, iar în cabină toate lucrurile au același ritm atât doar că sticlele zdrăngăneasc, lucrurile care nu sunt fixate bine cad și este un bocănit și zdrăngănit continuu, iar în pat, ca să dormi ori trebuie să te împănezi cu perne ori să dormi pe burtă.

La ora 4.20 pm am văzut insula Tenerife.

Vântul este stabil și oceanul puțin agitat.

Discut cu echipa tehnică, Marian Mihailescu și Mircea Stănilă despre hidrogenerator, care îmi face probleme. Bateriile sunt la 70% și trebuie rezolvată problema.

Pentru cina am prăjit niște cartofi și două ouă , mi-am permis și câtiva căței de usturoi , o să mă suport așa la noapte .

10 PM, am intrat pe canalul dintre insula Tenerife și Gran Canaria va fi o noapte grea.